אפשר לקבל מחיר בטלפון, אבל עדיף לקבל הצעה בשטח
"קרה לי פעם שבמהלך התקנה הגענו בקלות מפתיעה למאגר מי תהום". מספר דניאל כהן, מנהל פרויקטים בחברת חד עתיר. "במקרה כזה צריך למצוא פתרון יצירתי – קביעת עמודי בטון בקרקע או פרישת רשת פלדה. ויש מקרים הפוכים – משטח אדמה נוח מסתיר בתוכו חלקים קשים כמו סלעי בזלת או פסולת פלדה. ואז צריך למצוא פתרון אחר".
גם אחרי עשרות שנים בענף התקנת גדרות ומעקות, מנהלי הפרויקטים המנוסים ביותר בחד עתיר יודעים שיכולות להיות הפתעות במהלך התקנת גדר.
איציק אלעזר , מנהל פרויקטים רבים בצפון – מהתקנות קלות בשדות עמק יזרעאל ועד להתקנת גדרות בין סלעי בזלת קשים ברמת הגולן. אבל דווקא בסביבה עירונית, בפרויקט בתוך פתח תקוה -נתקל בהתקנה לא פשוטה.
"גדר על משטח בטון נראתה רגילה, אבל התברר שזו לא עבודה רגילה כי הבטון במקום היה קשה במיוחד, כל קידוח שיכול להימשך 2 דקות עבודה, לקח בפרויקט הזה יותר מ-20 דקות. למזלי הייתי במקום לפני כן וידעתי את זה, כי כשלא יודעים מה יש באתר יכול להיות הבדל משמעותי בקצב העבודה".
עצות מאנשי השטח – מנהלי הפרויקטים של חברת חד עתיר:

זכות הדיבור למנהל אזור צפון בחברה, מאהר חג'ו:
1. תמיד עדיף בפרויקט שנגיע לשטח, לראות איזה ציוד צריך ומה המצב בשטח.
2. כדאי למדוד בדיוק כמה מטרים צריך.
3. האם השטח פנוי? או שצריך להכין אותו – לנקות או לפרק גדר ישנה ומפגעים בשטח. לפי הצורך קובעים איזה ציוד מכני הנדסי צריך
4 גם סוג האדמה משפיע על ההתקנה.
כשצריך רק לרכוש גדר ("גדר באספקה") – קל לתת הצעת מחיר לגדר, אבל כשצריך לשקלל את הלא נודע – הצעת המחיר פחות מדויקת.
המהנדס מאהר חג'ו מסכם: "…ולכן ביקור שלנו בשטח מביא לדיוק רב – כספי ומקצועי – בהצעת מחיר לגדר".

בתמונות:
מנהל הפרויקטים איציק אלעזר עם גלגלת למדידת מטרים: "הדרך המדויקת ביותר לתת הצעת מחיר לגדר – היא להגיע למקום הפרויקט ולמדוד בשטח"